Ik daag je uit. Haal het maximale uit je data.

Taco van der Pompe, CEO CYS

Van 'big' data naar 'smart data'

Vaak gebruiken bedrijven een algemene NPS om inzicht in de klantbehoefte te vergaren. Op basis daarvan wordt de organisatie bijgestuurd in een poging om de klantgerichtheid en de klantloyaliteit te verhogen. In de praktijk biedt zo’n algemene NPS vaak te weinig handvatten om echt in de dagelijkse praktijk customer experience management op afdelings- en/of individueel medewerkersniveau te verbeteren.

monitor-icon-9.jpg

Met de geïntegreerde oplossing van CFM-CX Solutions kun je diverse CRM en ERP-systemen van je organisatie koppelen en data verbinden met elkaar. We analyseren je interne databestanden en verbinden deze met de ervaringen van je klanten. Zo kun je alle stappen in de customer journey van je klanten dagelijks monitoren en bijsturen. Het dashboard van CFM-CX Solutions laat je de resultaten dagelijks zien en deze zijn eindeloos te filteren op basis van vooraf bepaalde categorieën. De gedifferentieerde rapportages die je op basis daarvan kunt maken zijn legio!

Hieronder vind je enkele praktijkvoorbeelden die je inzicht geven in de kracht van CFM-CX Solutions waarbij CRM data gekoppeld worden aan klantfeedback:

  • Relateer de loyaliteit en de tevredenheid van klanten direct aan de service van een individuele medeweker op je supportafdeling. Zo kun je direct vervolgacties ondernemen op medewerkersniveau.
  • Los je problemen met voorraden en logistiek op door deze inzichtelijk maken op klantniveau zodat jouw klanten sneller of in ieder geval op de afgesproken datum en tijd zijn producten afgeleverd krijgt.
  • Verbind de productverkoop direct aan offertes waardoor je een realistisch beeld krijgt van welke producten goed of minder goed lopen. Zo kun je bewustere keuzes maken voor productranges en analyseren of je bijvoorbeeld nog bepaalde producten mist in je assortiment (zogeheten productrationalisatie).
  • Kom erachter of de verkoper met de meeste omzet ook de meest tevreden en loyale klanten oplevert. Daar bestaan nog vaak misverstanden over omdat data niet aan elkaar gekoppeld worden.
  • Personaliseer het onderzoek op specifieke klantkenmerken/data, of bijvoorbeeld op de fase van de customer journey waarin de klant zich bevindt.

Zo leer je je klanten nog beter kennen en kun je ze nog beter en op maat in hun behoefte voorzien!

Meer informatie?
Of wil je meer informatie over het CX-platform CFM-CX Solutions? Neem dan contact met ons op, telefonisch of via het contactformulier onderaan deze pagina. 


Download ook één van onze e-books
Wil je meer weten over hoe je Customer Experience Management daadwerkelijk in de praktijk kunt brengen? Download dan hier onze whitepaper of één van onze e-books. 

DOWNLOADS

Voordelen van deze CFM oplossing

Baseer keuzes op feiten

  • Verbind interne big data aan klantfeedback
  • Kom tot nog meer en andere klantinzichten
  • Gevoelsmatige beslissingen veranderen in gefundeerde keuzes

Gemak voor de klant

  • Stel geen overbodige vragen door klantdata te koppelen
  • Persoonlijke routing door de vragenlijst

Diepgaande analyses

  • Analyseer de ervaringen van je klanten per land, district, afdeling of per medewerker op individueel niveau
  • Verbeter de customer journey door datagegevens en klantervaringen te combineren en te analyseren

Ook interessant

Waar kunnen wij je mee helpen?