Maak loyaliteit en enthousiasme tastbaar door écht te luisteren naar je klant.

Bjorn van Raaij, Accountmanager CYS Klantfeedback

NPS meten? Combineren met CES en CSAT levert veel inzicht

Veel bedrijven brengen hun klantfeedback en klantbeleving in kaart op basis van één vooropgestelde KPI, bijvoorbeeld door de NPS te meten. Dit levert weliswaar genoeg actiepunten op, maar het kan ook leiden tot de verkeerde actiepunten omdat andere factoren niet zijn meegewogen. We adviseren dan ook vaak om een extra KPI in te stellen en deze KPI’s zoals NPS, CES en CSAT aan elkaar te verbinden. Zo kom je veel beter tot de juiste en diepere inzichten die je weer kunt vertalen naar praktische adviezen voor je medewerkers. Zo maak je je klantfeedback echt operationeel.

monitor-icon-4.jpg

Binnen het CFM-CX Solutions platform kun je NPS scores meten, verbeteren en met elkaar in verband brengen. Deze Customer Experience Management software stelt je in staat om via de 4 vragen Root Cause Analyse de klantfeedback en de scores verder te analyseren en uit te splitsen naar individueel medewerkersniveau en hier vervolgacties aan verbinden. Hieraan kun je ook weer een bonussysteem koppelen dat gebaseerd is op factoren waar medewerkers wèl invloed op hebben. Factoren die gerelateerd zijn aan hun dagelijkse werkzaamheden. Het hoofddoel van bonussen is immers om medewerkers te motiveren en niet te demotiveren.

We begeleiden je organisatie ook in het opstellen van één KPI of meerdere KPI’s. En hoe je deze in de praktijk aan elkaar kunt koppelen om zo nog meer inzicht te vergaren in de behoefte van je klanten. Zo worden de medewerkers ook beoordeeld op KPI’s waar ze zelf invloed op hebben en kunnen bonussen eerlijk verdeeld worden. 

Meer informatie?
Of wil je meer informatie over het CX-platform CFM-CX Solutions? Neem dan contact met ons op, telefonisch of via het contactformulier onderaan deze pagina. 


Download ook één van onze e-books
Wil je meer weten over hoe je Customer Experience Management daadwerkelijk in de praktijk kunt brengen? Download dan hier onze whitepaper of één van onze e-books. 

DOWNLOADS

Voordelen van deze CFM oplossing

Genereer juiste en volledige inzichten

  • Gebaseerd op één of meerdere KPI's
  • KPI's voor de hele organisatie en op individueel of functioneel niveau
  • Realistische verwachtingen voor medewerkers
  • Meer management informatie beschikbaar

Bonussen als motivatie

  • Medewerkers beoordelen op hun dagelijkse werkzaamheden
  • Bonussen gebaseerd op factoren waar ze wel invloed op hebben
  • Medewerkers krijgen inzicht in wat hun klanten echt vinden
  • Direct aan de slag met klantfeedback

Samen aan de slag

  • Advies over wat meetbaar is of niet
  • Workshops voor vaststellen van vragenlijsten en KPI’s

Ook interessant

Waar kunnen wij je mee helpen?